Solicitarea Ordinului privind varsta de pensionare- finalizata cu succes

Demersul prompt al OAMGMAMR s-a finalizat cu success, astfel incat asistentii medicali se pot pensiona la varsta de 65 de ani.
In urma aparitiei Legii nr. 53/2014, OAMGMAMR, prin adresa cu nr. 481/2014 a solicitat Ministerului Sanatatii elaborarea unei Ordonante de Urgenta prin care sa se revina la posibilitatea pensionarii asistentilor medicali, la varsa de 65 de ani, conform prevederilor OUG 144/2008.

OUG 144/2008 s-a modificat corsespunzator solicitarilor noastre. In acest sens, in Monitorul Oficial nr.359/15.05.2014 s-a publicat Ordonanta de urgenta nr. 23/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si pentru modificarea unor acte normative in domeniul sanatatii.
...

COMUNICAT REFERITOR LA LEGEA NR. 53/ 2014

COMUNICAT  

REFERITOR LA LEGEA NR. 53/ 2014

În urma apariţiei Legii nr. nr. 53/ 2014 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial nr. 301/ 24.04.2014, au fost făcute modificări la art.  22, alin.  (4) şi a fost abrogat alin.(5).

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nu a fost consultat cu privire la această modificare.

Având în vedere că aceasta este atât o problemă socială  cât şi una care afectează sistemul sanitar,  tinând cont de deficitul major de asistenţi medicali din sistem precum şi de blocarea angajărilor, ne vom alătura organizaţiilor sindicale în demersurile necesare către Ministerul Sănătăţii.

Facem de asemenea precizarea că, în urma modificării alin. (4) şi abrogării alin. (5) de la art. 22, în opinia noastră, nu sunt afectaţi asistenţii medicali care au depăşit vârsta de pensionare prevăzută de lege,  în cazul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea în unităţi publice sanitare private, în unităţi sanitare publice care înregistrează deficit de personal medical precum şi în unităţi sanitare publice aflate în zone defavorizate.

Aceste precizări le facem în baza prevederilor alin. (6) şi alin. (7) ale art. 22 din OUG 144/2008 aprobată prin Legea nr. 53/2014, care  nu au fost abrogate.

“Art. 22

(6) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au depăşit limita de vârstă prevăzută la alin. (4) pot profesa în continuare în unităţi sanitare private. Desfăşurarea activităţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, eliberat pe baza certificatului de sănătate şi a asigurării de răspundere civilă, pentru greşeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv.

(7) În cazul unităţilor sanitare publice care înregistrează deficit de personal medical, precum şi al unităţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevăzută de lege, până la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România şi cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice.”

În acest sens, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România va susţine şi va elibera aviz favorabil membrilor săi, pentru menţinerea în activitate conform alin. (6) şi alin. (7) ale art. 22.

MODIFICARE - NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE EMC

Normele de acreditare a furnizorilor de educațir medicală continuă se modifică și se completează , după cum urmează : 

CAPITOLUL I – Furnizorii de Educație Medicală Continuă (EMC)

Art.1 Furnizorii de educație medicală continuă, denumiți în continuare furnizori de EMC, sunt: instituții/unități de învățământ medical, organizații neguvernamentale, formatori persoane fizice, alte entități juridice care potrivit statutului/actului constitutiv au ca obiect de activitate formarea continuă și dezvoltarea profesională a personalului medical.

1.1 Furnizorii de EMC persoane fizice pot fi:

a) angajați/colaboratori ai entităților juridice precizate la art.1;
b) colaboratori ai filialelor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR;
c) persoane fizice autorizate (PFA–uri care au ca obiect de activitate "alte forme de învățământ" COD CAEN 8559.

1.2 Furnizorii de EMC persoane juridice pot fi persoane juridice publice/private, care au personal propriu, formatori certificați/acreditați, angajaţi cu contract individual de muncă/colaborare, sau care au parteneriate cu instituţii/unităţi din sistemul naţional de învăţământ, acreditate, respectiv:

a) instituii/unități de învățământ medical acreditate/autorizate;
b) societăți comerciale/entități juridice care au ca obiect de activitate "alte forme de învățământ" COD CAEN 8559;
c) organizații neguvernamentale care au prevăzut în statut formarea/educația medicală continuă pentru personal medical/adulți.

Curs EMC - SVB - 12 februarie 2014

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Filiala Călărași, organizează în data de 12 februarie 2014 cursul de educație medicală continuă cu tema :

"Suportul vital de bază. Defibrilarea externă automată."

Locație : Biblioteca Spitalului Județean de Urgență Călărași

Lectori : As. Med. Principal Chirea Daniel
            As. Med. Principal Ene Marcela

Data : 12 februarie 2014, ora 14.30

Cursul se adresează colegilor care s-au înscris deja, în limita locurilor disponibile, la secretariat.

Mulțumim pentru înțelegere !

Suspendare curs EMC - Terapia durerii 25.01.2014



Dragi colegi , 

Cursul EMC cu tema "Terapia durerii" , programat a avea loc mâine, 25 ianuarie 2014 , a fost suspendat , până la o dată care va fi comunicată ulterior.

Datorită condițiilor meteorologice extrem de nefavorabile, deplasarea lectorului, dna Banu Elena, nu se poate efectua în condiții de siguranță. 
Cursul va fi reprogramat la o dată ulterioară, care va fi stabilită și în funcție de condițiile meteo.

Vă mulțumim pentru înțelegere ! 

Conducerea OAMGMAMG Călărași 

Curs EMC -Terapia durerii

 

 

OAMGMAMG  Filiala Călărași organizează cursul EMC  : 

TERAPIA DURERII

Data : 25 IANUARIE 2014 , ora 10.30 

Lector : Banu Elena

Taxa de participare : 50 RON

Locul desfășurării : Camera de Comerț și Industrie Călărași, Sala de Conferințe, etaj 5

Prezența este obligatorie . 

Cursul se adresează asistenților medicali care nu și-au efectuat numărul necesar de credite EMC pentru anul 2013.

Înscrierile se efectuează la sediul OAMGMAMG  Filiala Călărași.

NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ

NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE  EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ

CAPITOLUL I – Furnizorii de Educație Medicală Continuă (EMC)

Art.1  Furnizorii de educație medicală continuă, denumiți în continuare furnizori de EMC, sunt: instituții/unități de învățământ medical, organizații neguvernamentale, formatori persoane fizice, alte entități juridice care potrivit statutului/actului constitutiv au ca obiect de activitate formarea continuă și dezvoltarea profesională a personalului medical.

1.1 Furnizorii de EMC persoane fizice pot fi:

a) angajați/colaboratori ai entităților juridice precizate la art.1;
b) colaboratori ai filialelor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și  Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR;
c)  persoane fizice autorizate (PFA–uri care au ca obiect de activitate “alte forme de învățământ” COD CAEN 8559.

1.2  Furnizorii de EMC persoane juridice pot fi persoane juridice publice/private, care au personal propriu, formatori certificați/acreditați, angajaţi cu contract individual de muncă/colaborare, sau care au parteneriate cu instituţii/unităţi din sistemul naţional de învăţământ, acreditate, respectiv:

a) instituii/unități de învățământ medical acreditate/autorizate;
b) societăți comerciale/entități juridice care au ca obiect de activitate “alte forme de învățământ” COD CAEN 8559;
c) organizații neguvernamentale care au prevăzut în statut formarea/educația medicală continuă pentru personal medical/adulți.

Reavizare Certificate de Membru - 2014

Filiala Călărași a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România a început procedura de reavizare a Certificatelor de Membru .

Pentru reavizare, membrii Filialei trebuie să prezinte certificatul de membru în original, asigurarea de malpraxis valabilă pe anul 2014 şi certificatele de participare la manifestări ştiinţifice. În vederea achitării cotizaţiei, asistenţii/moaşele care lucrează în farmacii cu circuit deschis, laboratoare, cabinete medicale individuale sau ambulatorii de specialitate vor prezenta Raportul per salariat extras din REVISAL (de la serviciul contabilitate al unităţii), emis în ziua anterioară prezentării la reavizare, semnat şi ştampilat de angajator.

Schimb de experienta transnational din perspectiva participantilor

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", a oferit unui număr de 60 asistenți medicali din sistemul de sănătate, absolvenți a cursurilor de Tehnologia informațiilor și comunicațiilor, posibilitatea de a participa la schimburi de experiență transnaționale în Spania și Irlanda.

Obiectivele acestor acțiuni au fost:
1. Creșterea gradului de informare al asistenilor medicali privind importanța informatizării sistemului de sănătate;
2. Înțelegerea, de către asistenții medicali, a importanței utilizării unui sistem informatic în sistemul de sănătate din România, pentru creșterea eficienței actului de îngrijire a pacientului;
3. Creșterea gradului de conștientizare a asistenților medicali privind importanța implicării individuale în schimbările din sistemul de sănătate din România, în contextul informatizării acestuia.

Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor - impact asupra dezvoltarii profesiei

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", prin cursurile de tehnologia informației oferite asistenților medicali răspunde într-un mod eficient unei nevoi reale de completare a competențelor practicienilor din sistemul de sănătate.

În cadrul proiectului au fost instruiți un număr de 4000 asistenți medicali din 29 filiale ale OAMGMAMR, respectiv Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bistrița, Botoșani, Brașov, București, Buzău, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Iași, Maramureș, Mehedinți, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vâlcea și Vrancea.

Săptămâna prevenirii cancerului de col uterin, 19-25 ianuarie 2014

A 8-a Săptămână de Prevenire a Cancerului de Col Uterin

Cu ajutorul tău aproape fiecare caz de cancer de col uterin poate fi prevenit!

Programele organizate de screening a cancerului de col uterin pot preveni până la 80% din cazurile de îmbolnăvire. Pe lângă aceasta, vaccinarea împotriva Virusului Papiloma Uman (HPV) în perioada adolescenţei este extrem de eficientă şi poate reduce rata dezvoltării cancerului de col uterin și mai târziu.

Săptămâna Europeană de Prevenire a Cancerului de Col Uterin (SPCCU) a fost lansată pentru a găsi soluţii în acest sens prin organizarea unor evenimente de sensibilizare a trei grupuri ţintă cu privire la cancerul de col uterin:

- Societatea în general - oamenii trebuie să conştientizeze care sunt beneficiile screeningului cervical şi ale vaccinului HPV pentru a spori folosirea acestor servicii acolo unde sunt disponibile.
- Prestatorii de servicii de sănătate - medicii, asistenţii medicali şi alţi prestatori de servicii de sănătate trebuie să deţină informaţii precise, actualizate cu privire la screeningul cervical şi la vaccinul HPV astfel încât să poată răspunde la întrebările pacienţilor şi pentru a-i încuraja să folosească serviciile respective.
- Politicienii - liderii politici trebuie informaţi despre beneficiile screeningului cervical şi a vaccinului HPV astfel încât să înţeleagă cât de important este să ofere prioritate acestor programe.

Pe parcursul Săptămânii de Prevenire a Cancerului de Col Uterin din luna ianuarie 2013, în Europa, au fost organizate peste 5000 de evenimente. Aceste evenimente au pus la dispoziţia femeilor adulte şi a adolescentelor un volum impresionant de informaţii, ajutându-le să înţeleagă importanţa prevenirii cancerului de col şi motivându-le să folosească serviciile, acolo unde există.

În acelaşi timp, aceste evenimente au sporit nivelul de conştientizare a problemei cancerului de col în rândurile politicienilor şi au contribuit la promovarea implementării programelor de prevenire a cancerului de col în ţările unde nu sunt accesibile încă. (Sursa ECCA)

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România se alatură campaniei de prevenire a cancerului de col uterin inițiată de European Cervical Cancer Association – ECCA și va disemina informațiile cu privire la prevenirea cancerului de col uterin, în rândul asistenților medicali și a moașelor din România.

Descarcă materialele atașate:

Ataşamente:
Download-ează fișierul (CCPW_2014_Campaign_Summary_RO.pdf)Cancerul de Col Uterin – Sumar campanie[Cancerul de Col Uterin – Sumar campanie]1951 kB
Download-ează fișierul (CC_Key_Messages_2014_RO.pdf)Cancerul de Col Uterin – Date și Cifre Cheie[Cancerul de Col Uterin – Date și Cifre Cheie]497 kB

Program de lucru - Reavizări Certificate de Membru

Activitatea de reavizare a Certificatelor de Membru se va desfășura conform următorului program : 

 
LUNI MARȚI MIERCURI JOI VINERI
08.00 - 11.00 10.00 - 14.00 08.00 - 11.00 10.00 - 14.00 08.00 - 14.00
14.30 - 17.00 15.00 - 17.00   15.00 - 17.00  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Mulțumim pentru înțelegere ! 

Perspective asupra discriminării în sistemul de sănătate

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", prin sesiunile de lucru pe tema discriminării în sistemul de sănătate din România, a adus în atenția asistenților medicali o temă imporantă dar prea puțin cunoscută sau recunoscută.

În cadrul a 4 sesiuni de lucru 80 participanți au primit informații cu privire la discriminare, mecanisme de combatere, niveluri de responsabilitate, au dezbatut probleme de discriminare, au adus în atenție cazuri reale la care au asistat sau în care au fost implicați, și au conștientizat amploarea fenomenului la locul de muncă.

Program secretariat - anunț

Secretariatul Filialei Călărași a O.A.M.G.M.A.M.R  nu va desfășura activități cu publicul în zilele de: 

  • miercuri , 11 decembrie  2013
  • joi,  12 decembrie 2013
  • vineri , 13 decembrie 2013

Activitatea cu publicul se va relua conform programului normal de activitate, începând cu data de luni, 16 decembrie 2013 . 

 

Mulțumim pentru înțelegere!

           Conducerea O.A.M.G.M.A.M.R Călărași