MODIFICARE - NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE EMC

Normele de acreditare a furnizorilor de educațir medicală continuă se modifică și se completează , după cum urmează : 

CAPITOLUL I – Furnizorii de Educație Medicală Continuă (EMC)

Art.1 Furnizorii de educație medicală continuă, denumiți în continuare furnizori de EMC, sunt: instituții/unități de învățământ medical, organizații neguvernamentale, formatori persoane fizice, alte entități juridice care potrivit statutului/actului constitutiv au ca obiect de activitate formarea continuă și dezvoltarea profesională a personalului medical.

1.1 Furnizorii de EMC persoane fizice pot fi:

a) angajați/colaboratori ai entităților juridice precizate la art.1;
b) colaboratori ai filialelor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR;
c) persoane fizice autorizate (PFA–uri care au ca obiect de activitate "alte forme de învățământ" COD CAEN 8559.

1.2 Furnizorii de EMC persoane juridice pot fi persoane juridice publice/private, care au personal propriu, formatori certificați/acreditați, angajaţi cu contract individual de muncă/colaborare, sau care au parteneriate cu instituţii/unităţi din sistemul naţional de învăţământ, acreditate, respectiv:

a) instituii/unități de învățământ medical acreditate/autorizate;
b) societăți comerciale/entități juridice care au ca obiect de activitate "alte forme de învățământ" COD CAEN 8559;
c) organizații neguvernamentale care au prevăzut în statut formarea/educația medicală continuă pentru personal medical/adulți.

Curs EMC - SVB - 12 februarie 2014

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Filiala Călărași, organizează în data de 12 februarie 2014 cursul de educație medicală continuă cu tema :

"Suportul vital de bază. Defibrilarea externă automată."

Locație : Biblioteca Spitalului Județean de Urgență Călărași

Lectori : As. Med. Principal Chirea Daniel
            As. Med. Principal Ene Marcela

Data : 12 februarie 2014, ora 14.30

Cursul se adresează colegilor care s-au înscris deja, în limita locurilor disponibile, la secretariat.

Mulțumim pentru înțelegere !

Suspendare curs EMC - Terapia durerii 25.01.2014



Dragi colegi , 

Cursul EMC cu tema "Terapia durerii" , programat a avea loc mâine, 25 ianuarie 2014 , a fost suspendat , până la o dată care va fi comunicată ulterior.

Datorită condițiilor meteorologice extrem de nefavorabile, deplasarea lectorului, dna Banu Elena, nu se poate efectua în condiții de siguranță. 
Cursul va fi reprogramat la o dată ulterioară, care va fi stabilită și în funcție de condițiile meteo.

Vă mulțumim pentru înțelegere ! 

Conducerea OAMGMAMG Călărași 

Curs EMC -Terapia durerii

 

 

OAMGMAMG  Filiala Călărași organizează cursul EMC  : 

TERAPIA DURERII

Data : 25 IANUARIE 2014 , ora 10.30 

Lector : Banu Elena

Taxa de participare : 50 RON

Locul desfășurării : Camera de Comerț și Industrie Călărași, Sala de Conferințe, etaj 5

Prezența este obligatorie . 

Cursul se adresează asistenților medicali care nu și-au efectuat numărul necesar de credite EMC pentru anul 2013.

Înscrierile se efectuează la sediul OAMGMAMG  Filiala Călărași.

Săptămâna prevenirii cancerului de col uterin, 19-25 ianuarie 2014

A 8-a Săptămână de Prevenire a Cancerului de Col Uterin

Cu ajutorul tău aproape fiecare caz de cancer de col uterin poate fi prevenit!

Programele organizate de screening a cancerului de col uterin pot preveni până la 80% din cazurile de îmbolnăvire. Pe lângă aceasta, vaccinarea împotriva Virusului Papiloma Uman (HPV) în perioada adolescenţei este extrem de eficientă şi poate reduce rata dezvoltării cancerului de col uterin și mai târziu.

Săptămâna Europeană de Prevenire a Cancerului de Col Uterin (SPCCU) a fost lansată pentru a găsi soluţii în acest sens prin organizarea unor evenimente de sensibilizare a trei grupuri ţintă cu privire la cancerul de col uterin:

- Societatea în general - oamenii trebuie să conştientizeze care sunt beneficiile screeningului cervical şi ale vaccinului HPV pentru a spori folosirea acestor servicii acolo unde sunt disponibile.
- Prestatorii de servicii de sănătate - medicii, asistenţii medicali şi alţi prestatori de servicii de sănătate trebuie să deţină informaţii precise, actualizate cu privire la screeningul cervical şi la vaccinul HPV astfel încât să poată răspunde la întrebările pacienţilor şi pentru a-i încuraja să folosească serviciile respective.
- Politicienii - liderii politici trebuie informaţi despre beneficiile screeningului cervical şi a vaccinului HPV astfel încât să înţeleagă cât de important este să ofere prioritate acestor programe.

Pe parcursul Săptămânii de Prevenire a Cancerului de Col Uterin din luna ianuarie 2013, în Europa, au fost organizate peste 5000 de evenimente. Aceste evenimente au pus la dispoziţia femeilor adulte şi a adolescentelor un volum impresionant de informaţii, ajutându-le să înţeleagă importanţa prevenirii cancerului de col şi motivându-le să folosească serviciile, acolo unde există.

În acelaşi timp, aceste evenimente au sporit nivelul de conştientizare a problemei cancerului de col în rândurile politicienilor şi au contribuit la promovarea implementării programelor de prevenire a cancerului de col în ţările unde nu sunt accesibile încă. (Sursa ECCA)

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România se alatură campaniei de prevenire a cancerului de col uterin inițiată de European Cervical Cancer Association – ECCA și va disemina informațiile cu privire la prevenirea cancerului de col uterin, în rândul asistenților medicali și a moașelor din România.

Descarcă materialele atașate:

Ataşamente:
Download-ează fișierul (CCPW_2014_Campaign_Summary_RO.pdf)Cancerul de Col Uterin – Sumar campanie[Cancerul de Col Uterin – Sumar campanie]1951 kB
Download-ează fișierul (CC_Key_Messages_2014_RO.pdf)Cancerul de Col Uterin – Date și Cifre Cheie[Cancerul de Col Uterin – Date și Cifre Cheie]497 kB

NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ

NORME DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE  EDUCAȚIE MEDICALĂ CONTINUĂ

CAPITOLUL I – Furnizorii de Educație Medicală Continuă (EMC)

Art.1  Furnizorii de educație medicală continuă, denumiți în continuare furnizori de EMC, sunt: instituții/unități de învățământ medical, organizații neguvernamentale, formatori persoane fizice, alte entități juridice care potrivit statutului/actului constitutiv au ca obiect de activitate formarea continuă și dezvoltarea profesională a personalului medical.

1.1 Furnizorii de EMC persoane fizice pot fi:

a) angajați/colaboratori ai entităților juridice precizate la art.1;
b) colaboratori ai filialelor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și  Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR;
c)  persoane fizice autorizate (PFA–uri care au ca obiect de activitate “alte forme de învățământ” COD CAEN 8559.

1.2  Furnizorii de EMC persoane juridice pot fi persoane juridice publice/private, care au personal propriu, formatori certificați/acreditați, angajaţi cu contract individual de muncă/colaborare, sau care au parteneriate cu instituţii/unităţi din sistemul naţional de învăţământ, acreditate, respectiv:

a) instituii/unități de învățământ medical acreditate/autorizate;
b) societăți comerciale/entități juridice care au ca obiect de activitate “alte forme de învățământ” COD CAEN 8559;
c) organizații neguvernamentale care au prevăzut în statut formarea/educația medicală continuă pentru personal medical/adulți.

Reavizare Certificate de Membru - 2014

Filiala Călărași a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România a început procedura de reavizare a Certificatelor de Membru .

Pentru reavizare, membrii Filialei trebuie să prezinte certificatul de membru în original, asigurarea de malpraxis valabilă pe anul 2014 şi certificatele de participare la manifestări ştiinţifice. În vederea achitării cotizaţiei, asistenţii/moaşele care lucrează în farmacii cu circuit deschis, laboratoare, cabinete medicale individuale sau ambulatorii de specialitate vor prezenta Raportul per salariat extras din REVISAL (de la serviciul contabilitate al unităţii), emis în ziua anterioară prezentării la reavizare, semnat şi ştampilat de angajator.

Schimb de experienta transnational din perspectiva participantilor

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", a oferit unui număr de 60 asistenți medicali din sistemul de sănătate, absolvenți a cursurilor de Tehnologia informațiilor și comunicațiilor, posibilitatea de a participa la schimburi de experiență transnaționale în Spania și Irlanda.

Obiectivele acestor acțiuni au fost:
1. Creșterea gradului de informare al asistenilor medicali privind importanța informatizării sistemului de sănătate;
2. Înțelegerea, de către asistenții medicali, a importanței utilizării unui sistem informatic în sistemul de sănătate din România, pentru creșterea eficienței actului de îngrijire a pacientului;
3. Creșterea gradului de conștientizare a asistenților medicali privind importanța implicării individuale în schimbările din sistemul de sănătate din România, în contextul informatizării acestuia.

Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor - impact asupra dezvoltarii profesiei

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", prin cursurile de tehnologia informației oferite asistenților medicali răspunde într-un mod eficient unei nevoi reale de completare a competențelor practicienilor din sistemul de sănătate.

În cadrul proiectului au fost instruiți un număr de 4000 asistenți medicali din 29 filiale ale OAMGMAMR, respectiv Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bistrița, Botoșani, Brașov, București, Buzău, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Iași, Maramureș, Mehedinți, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vâlcea și Vrancea.

Liste candidați examen grad principal- repartizare și locație

Asistenţii medicali generalişti susţin examenul pe 12 decembrie 2013 , la Inspectoratul Scolar al Judetului Calarasi, strada Sloboziei, Nr. 28, Localitatea Calarasi, Judetul Calarasi.

Pentru moaşe şi asistenţii medicali din alte specialităţi, examenul este programat pe 13 decembrie, la sediul OAMGMAMR Filiala Călărași, str. Progresul, Bloc BBB , etaj 5.

Listele cu repartizarea pe săli pot fi descărcate mai jos.

În ziua examenului, candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului grilă între orele 08.30 şi 08.45, pe baza tabelelor aflate la responsabilii de săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate (B.I., C.I. sau paşaport), aflat în termen de valabilitate.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform tabelului.

Candidaţii care nu se află în sălile de examen în momentul distribuirii testelor grilă şi a grilelor de răspuns pierd dreptul de participare la examen.

În timpul desfășurării examenului, candidații vor folosi numai pix cu mină de culoare albastră. Sunt interzise discuţiile între candidaţi, consultarea oricărui fel de material, copierea şi utilizarea telefoanelor mobile. Candidaţii care încalcă aceste reguli sunt eliminaţi din examen.

Durata examenului este de două ore.

Testul grilă conţine 100 de întrebări. Fiecare întrebare are trei variante de răspuns, din care un singur răspuns este corect. Fiecare răspuns corect este notat cu un punct. Punctajul maxim este de 100 de puncte, corespunzător notei 10.

Punctajul final al fiecărei grile de răspuns este egal cu suma întrebărilor cu răspuns corect.

Pentru a fi declaraţi promovaţi, candidaţii trebuie să obţină la testul-grilă minimum 70 de puncte, corespunzător notei 7,00.

Corectarea grilelor de răspuns se face de către responsabilul de sală, cu ajutorul grilei de corectură, în prezenţa candidatului şi a încă doi candidaţi din sala respectivă.

Candidaţii pot să conteste rezultatul testului grilă în termen de 24 de ore de la data comunicării punctajului obţinut. Contestaţia se soluţionează de comisia locală de examen, în termen de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.

Contestaţiile cu privire la corectitudinea întrebărilor se transmit comisiei centrale şi se soluţionează în termen de 48 de ore.

După soluţionarea contestaţiilor, la sediul filialelor judeţene şi a municipiului Bucureşti ale OAMGMAMR se afişează, pe specialităţi, în ordine alfabetică, tabelele nominale cu rezultatele finale obţinute de candidaţii în cadrul examenului de grad principal.

 

Ataşamente:
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA 1.pdf)Tabel sala 1 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean[Tabel sala 1 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean]311 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA 2.pdf)Tabel sala 2 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean[Tabel sala 2 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean]295 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA 3.pdf)Tabel sala 3 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean[Tabel sala 3 - AMG - Inspectoraul Școlar Județean]296 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA BFT.pdf)Tabel sala 1 - BFT - Sala OAMGMAMR Călărași[Tabel sala 1 - BFT - Sala OAMGMAMR Călărași]278 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA FARMACIE.pdf)Tabel sala 1 - FARMACIE- Sala OAMGMAMR Călărași[Tabel sala 1 - FARMACIE- Sala OAMGMAMR Călărași]289 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA IGIENĂ.pdf)Tabel sala 1 - IGIENĂ ȘI SĂNĂTATE PUBLICĂ - Sala OAMGMAMR Călărași[Tabel sala 1 - IGIENĂ ȘI SĂNĂTATE PUBLICĂ - Sala OAMGMAMR Călărași]279 kB
Download-ează fișierul (TABEL_cand_SALA LABORATOR.pdf)Tabel sala 1 - LABORATOR - Sala OAMGMAMR Călărași[Tabel sala 1 - LABORATOR - Sala OAMGMAMR Călărași]280 kB

Program de lucru - Reavizări Certificate de Membru

Activitatea de reavizare a Certificatelor de Membru se va desfășura conform următorului program : 

 
LUNI MARȚI MIERCURI JOI VINERI
08.00 - 11.00 10.00 - 14.00 08.00 - 11.00 10.00 - 14.00 08.00 - 14.00
14.30 - 17.00 15.00 - 17.00   15.00 - 17.00  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Mulțumim pentru înțelegere ! 

Perspective asupra discriminării în sistemul de sănătate

Proiectul „E-Nursing: Program de instruire în tehnologia informației a asistenților medicali, în contextul informatizării sistemului sanitar", POSDRU/81/3.2/S/57946, implementat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, în parteneriat cu Federația SANITAS din România, Asociația "Centrul Român de Inițiative", An Bord Altranais (Irlanda) și Consejo General de Enfermeria (Spania) cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013" – „Investește în oameni!", prin sesiunile de lucru pe tema discriminării în sistemul de sănătate din România, a adus în atenția asistenților medicali o temă imporantă dar prea puțin cunoscută sau recunoscută.

În cadrul a 4 sesiuni de lucru 80 participanți au primit informații cu privire la discriminare, mecanisme de combatere, niveluri de responsabilitate, au dezbatut probleme de discriminare, au adus în atenție cazuri reale la care au asistat sau în care au fost implicați, și au conștientizat amploarea fenomenului la locul de muncă.

Program secretariat - anunț

Secretariatul Filialei Călărași a O.A.M.G.M.A.M.R  nu va desfășura activități cu publicul în zilele de: 

  • miercuri , 11 decembrie  2013
  • joi,  12 decembrie 2013
  • vineri , 13 decembrie 2013

Activitatea cu publicul se va relua conform programului normal de activitate, începând cu data de luni, 16 decembrie 2013 . 

 

Mulțumim pentru înțelegere!

           Conducerea O.A.M.G.M.A.M.R Călărași

Liste candidați examen grad principal

Listele candidaților la examenul de grad principal 2013

În urma analizării dosarelor pentru înscrierea la examenul de grad principal, sesiunea decembrie 2013, Comisia Locală de Examen a respins 2 dintre cele 102 de dosare depuse. În consecinţă, au fost declarate admise 100 de dosare.

Numărul înscrişilor, pe specialităţi: 
Medicină generală - 87 
Balneofizioterapie - 1 
Farmacie - 9 
Laborator - 2  
Igienă şi sănătate publică - 1  


La specialităţile nutriţie şi dietetică, asistent medico-social şi asistent igienist de cabinet stomatologic nu s-au înscris candidaţi.

Descarcă fişierele ataşate:

 

 

Ataşamente:
Download-ează fișierul (TABEL_CANDIDAȚI_CĂLĂRAȘI_FINAL.pdf)Tabel nominal candidați examen grad principal[Călărași - Tabel nominal candidați examen grad principal]423 kB