Anunț privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2021

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2021, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.

  1. I.Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.

  1. II.Documente necesare înscrierii:
  • La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:

        a) cererea de înscriere, cu datele de contact;

        b) declarație privind informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către OAMGMAMR;

        c) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;

       d) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primește documentele să certifice „în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;

        e) copia atestatului de echivalare, după caz;

        f) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, acesta va depune copia diplomei obținute în străinătate însoțită de traducerea legalizată în limba română și de copia documentului de recunoaștere a calificării în România;

        g) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:

  • Experiența profesională de minimum 5 ani la data susținerii examenului, cumulată în specialitatea în care  a profesat cu titlul de  soră medicală/oficiant medical (M) si asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condițiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);
  • La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obținut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătății   privind aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de pregătire pentru obținerea specializărilor în domenii complementare specialității de bază de către asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie, cu modificările și completările ulterioare, ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății  pentru aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenții medicali generaliști, moașe și asistenții medicali, cu modificările și completările ulterioare, și ale anexei nr. 1 din Ordinul ministrului sănătății nr. 1076/2019 pentru aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale precum și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, pot participa și asistenții medicali generaliști, asistenții medicali de pediatrie, asistenții medicali de farmacie, asistenții medicali de laborator și asistenții medicali de igienă care fac dovada încadrării, în condițiile legii, în funcția de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parțial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susținere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialității respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriție și dietetică, de igienă și sănătate publică  de farmacie. 

      h) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;

      i) dovada plății sumei de participare la examen.

  • Candidații care au desfășurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii  privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10  din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul de lucru efectiv prestat.
  • În situația în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată și traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă și legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.

Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.

  1. Datele de desfășurare ale examenului, pe specialități:
  • În data de 02.09.2021– examenul pentru asistenţi medicali generalişti, pediatrie, ocrotire, surori medicale, oficianţi medicali;
  • În data de 03.09.2021– examenul pentru asistenţi medicali- celelalte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti, pediatrie, ocrotire, surori medicale, oficianţi medicali;
  1. Înscrierile la examen se fac în perioada pentru toate specialităţile, la sediul filialelor judetene/a municipiului București ale OAMGMAMR.

  1. Cuantumul sumei de participare la examen este de 150 lei/participant.

Suma se va plăti în contul IBAN RO49UGBI0000362008983RON, deschis la GARANTI BANK, beneficiar OAMGMAMR, CIF 15346984;

Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2021

Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa:  https://www.oamr.ro/tematica-si-bibliografia-examenului-de-grad-principal-pentru-asistenti-medicali-generalisti-moase-asistenti-medicali-surori-medicale-si-oficianti-medicali-sesiunea-2021/

Important! anunț privind cursurile de instruire pentru testarea Covid

IMPORTANT!

În atenția farmaciștilor și a asistenților de farmacie care s-au înscris pentru cursul ”Instruirea personalului din farmaciile comunitare și oficinele comunitare rurale implicat în activitatea de testare antigenică rapidă pentru diagnosticarea infecției cu SARS-CoV-2”

Filialele județene ale Colegiului Farmaciștilor din România și Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, împreună cu Direcția de Sănătate Publică Călărași, organizează două sesiuni de instruire în data de 16 iunie 2021, orele 14:30, respectiv data de 16 iunie 2021, orele 16. Cursurile se vor desfășura la sediul Crucii Roșii Călărași, str. Prelungirea București, nr. 24, bl. M19, tronson 4, ej. 1 ( în aceelași bloc se afla și DSP Călărași).

Vă rugăm să confirmați personal până la data de 14 iunie 2021, orele 12, participarea la curs și opțiune pentru una dintre orele de desfășurare a cursului, pentru o bună repartizare a cursanților.

Adresa de contact pentru confirmări, atât pentru farmaciști, cât și pentru asistenți:

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Modificare program secretariat 31.05.2021 - 04.06.2021

ANUNȚ, 

În perioada 31 mai 2021 - 04 iunie 2021, programul de lucru cu publicul  al secretariatului O.A.M.G.M.A.M.R Călărași se modifică după cum urmează:

  • 08:00 - 11:15

Programul cu publicul în perioada menționată va fi asigurat de dna contabil Dragomir Anica.

Pentru orice informații suplimentare, puteți apela numărul de telefon/fax 0242.315.343, în intervalul de mai sus.

Mulțumim pentru înțelegere,

Echipa O.A.M.G.M.A.M.R. Călărași

Prima linie a primei linii - asistenții medicali

WEBINAR AS.jpg

In data de 24-25 martie 2021 va avea loc prima conferință a Asociației Naționale a Asistenților din Medicina Primară și a colegilor lor, asistenți medicali din cabinete școlare,spitale,  farmacii și asistenți medicali comunitari.

                            Asistenții medicali- rol esențial în cadrul sistemului de asistență medicală primară

80% din îngrijirile medicale din prima linie sunt furnizate la nivelul comunității, așadar cabinetele medicilor de familie sunt coloana vertebrală a sistemului de asistență medicală.

Dumneavoastră, asistenții medicali sunteți esnțiali pentru prevenire și depistare precoce a bolilor, dar și pentru activităților de îngrijire medicală după apariția unei boli.

Cum puteți îmbunătăți serviciile medicale? În primul rând prin repoziționarea profesiei pe poziție de egalitate cu ceilalți profesioniști care furnizează astfel de servicii.

Dacă doriți să aflați mai multe despre cum puteți  adopta cu succes roluri intraprenoriale și antreprenoriale vă invităm la prima conferință a Asociației Naționale a Asistenților din Medicină Primară și a colegilor lor:  asistenți medicali din cabinete școlare, spitale,  farmacii și asistenți medicali comunitari, în perioada 24- 25 martie.

               Într-o lume din ce în ce mai aglomerată, dumneavoastră, asistenții medicali ați preluat din activitățile de informare și consiliere ale pacientului. Aveți nevoie de informații specifice, practice, la obiect despre afecțiune, diferențe între medicamente și potențiale efecte secundare.

               Vă așteptăm la un webinar unde puteți comunica și puteți afla informații relevante pentru actul medical și pentru  îmbunătățirea stării de sănătate a populației.

               Buton de sunt interest/ inscriere :https://fb.me/e/LnwwJaej

Teme și lectori (în curs de actualizare)

Dr. Diana Brînzei (medic primar medicină de urgențe, SJU Arad)

Prof. univ. dr. Monica Tarcea (medic primar specialitatea igienă– UMF Târgu Mureș)

Conf. univ. dr. Mihai Craiu (medic primar pediatrie, Institutul Național pentru Îngrjirea Mamei și Copilului  “Alessandrescu – Rusescu”, București)

As. Med. Ramona Marincaș (vicepresedinte al Asociatiei pentru Prevenirea si Controlul Infectiilor (APCI) ).

Dr. Diana Stoica (medic primar epidemiolog, Spitalul Municipal Adjud și Spitalul Militar Focșani)

Dr. Carmen Marcu (medic primar medicină de urgențe, șef secție îngrijiri paliative SJU Târgoviște)

As. med. Nela Știubei (cabinet de practică medicală independentă, competențe în vulnologie, Alba Iulia)

As. med. Andreea Manole (Președinte Asociaţia Naţională a Asistenţilor din Medicina Primară, Neamț, Roznov)

As Med. Liliana Pintilie (Președintele Ordinului Asistenților Medicali – filiala Iași)

Vaccinarea în contextul actual din România
Urgențe minore
Îngrijiri paliative/Terapia durerii
Cum asistăm gravida, mama și copilul mic
Boli infecto-contagioase
Managementul plăgilor
Noțiuni de igienă și epidemiologie pentru asistenții medicali
Nutriție enterală și parenterală
Cum se folosesc corect dispozitivele medicale?
 Îngrijirea stomelor
Oxigenoterapia
 Precauții în îngrijirea vârstnicului



Hotărârea Consiliului național al OAMGMAMR nr. 4/16.03.2021

HOTĂRÂRE nr.4 / 16.03.2021
pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului naţional al Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
nr.35/2015 privind eliberarea Certificatului de membru al Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România însoţit de avizul anual
Având în vedere prevederile art.5 alin.(1) din Anexa la Ordinul Ministrului Sănătăţil nr.1454/ 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim independent,
În temeiul prevederilor art.53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 26 alin.(6) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat în baza Hotărârii Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România emite următoarea:
HOTĂRÂRE
Art.I Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr.35 / 04.12.2015 privind eliberarea Certificatului de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România însoţit de avizul anual, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 22 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:

Modificare program secretariat 05.07.2021 - 09.07.2021

ANUNȚ, 

În perioada 05 iulie 2021 - 09 iulie 2021, programul de lucru cu publicul  al secretariatului O.A.M.G.M.A.M.R Călărași se modifică după cum urmează:

  • 08:00 - 12:00

Programul cu publicul în perioada menționată va fi asigurat de dna contabil Dragomir Anica.

Pentru orice informații suplimentare, puteți apela numărul de telefon/fax 0242.315.343, în intervalul de mai sus.

Mulțumim pentru înțelegere,

Echipa O.A.M.G.M.A.M.R. Călărași

Protocol privind instruirea personalului din farmaciile comunitare și oficinele comunitare rurale implicat în activitatea de testare antigenică rapidă pentru diagnosticarea infecției cu SARS-CoV-2 și aprobarea procedurii de instruire

In atenţia asistenţilor de farmacie
Instruire gratuită a personalului din farmacii implicate în activitatea de testare rapidă pentru depistarea infecţiei cu SARS-CoV-2

Colegiul Farmaciștilor din România și Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România au încheiat un Protocol de colaborare pentru „organizarea instruirii personalului din farmaciile comunitare și oficinele comunitare rurale, farmaciști și asistenți de farmacie, implicat în activitatea testare antigenică rapidă pentru diagnosticarea infecției cu SARS-CoV-2" in baza Ordinul Ministerul Sănătăţii nr. 644/2021.


Modificare program secretariat 22-26.03.2021

ANUNȚ, 

În perioada 22-26 martie 2021, programul de lucru cu publicul  al secretariatului O.A.M.G.M.A.M.R Călărași se modifică după cum urmează:

  • 08:00 - 11:10

Programul cu publicul în perioada menționată va fi asigurat de dna contabil Dragomir Anica.

Pentru orice informații suplimentare, puteți apela numărul de telefon/fax 0242.315.343, în intervalul de mai sus.

Mulțumim pentru înțelegere,

Echipa O.A.M.G.M.A.M.R. Călărași

Informare privind personalul implicat în procesul de vaccinare

În urma demersurilor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România prin care ne-am adresat ministrului sănătății prin adresa nr, 94/11.02.2021 referitor la interpretarea prevederilor OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 si stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății și a Ordinului comun MS-MDLPA nr. 73/83/2021 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (2) și (3) din OUG nr. 3/2021 cu privire la încheierea contractelor de prestări de servicii cu asistenții medicali care își desfășoară activitatea în centrele de vaccinare, vă informăm că prin adresa nr. 09/02.03.2021 Ministerul Sănătății ne-a comunicat:
"contractul de prestări servicii prevăzut în anexa la Ordinul comun MS-MDLPA nr. 73/83/2021 se va încheia numai de către asistenții medicali care sunt înregistrați ca persoană fizică independentă, în condițiile legii.”

Ataşamente:
Download-ează fișierul (ADRESA 156 10.03.2021.pdf)ADRESA 156 10.03.2021.pdf666 kB

Mai multe articole...